L'objectiu d'aquesta etapa és aconseguir que els nois adquireixin els coneixements, les capacitats, les habilitats i les actituds necessàries per esdevenir persones responsables, compromeses, autònomes i integrades socialment. La vida de l'escola convida a participar activament en la construcció d'un món millor des de diferents vessants.
QUÈ OFERIM
Oferim una educcació integral de l'infant, acadèmica i personal, on ell és el protagonista dels seus aprenentatges..
COM HO FEM
Per tal que els nostres alumnes puguin assolir el objectius proposats, fem servir les següents estratègies.
Metodologia diversificada
Enfocament competencial
Educació inclusiva
L'organització respecta els diferents ritmes de treball i afavoreix la coexistència de diferents nivells d'exigència i, per tant, d'autonomia. Al llarg de tota l'etapa, dediquem recursos per atendre les dificultats individuals de cada alumne de diverses maneres: amb hores d'atenció individualitzada, desdoblaments en diferents àrees, plans i avaluació individualitzats i el treball conjunt del tutor/a amb el Departament d'Orientació Psicopedagògica de l'escola.
Plurilingüisme i
interculturalitat
Tecnologies de la informació i comunicació (TIC)
Formació en valors i treball de la competència espiritual
RACÓ D'ORIENTACIÓ
PSICOLOGIA EVOLUTIVA DE L'EDAT DE CICLE CNICIAL
Etapa de globalització en l'aprenentatge.
Expressen el desig de jugar d'una manera espontànea.
Cerquen l'aprovació de l'adult.
Encara raonen basant-se en enunciats verbals.
Etapa de gran egoncentrisme.
Consoliden habilitats motrius bàsiques
És una etapa degran desenvoltura i espontaneïtat.
PSICOLOGIA EVOLUTIVA DE L'EDAT DE CICLE MITJÀ
A nivell afectiu i emocional, adquireixen major autonomia.
Comencen a tenir interés per la vida social.
S'adapten al grup i els agrada treballar en equip.
Els hi agrada decidir coses per ells/es mataixos/es.
Necessiten moltes mostres d'afecte.
No els agrada jugar sols, necessiten d'un petit grup.
PSICOLOGIA EVOLUTIVA DE L'EDAT DE CICLE SUPERIOR
Fi dels comportaments pròpiament infantils.
Crítics amb el comportament de l'adult (pares i mestres).
Dificultat per expressar vivències.
Evidents diferències entre nens/nenes (conflicte).
Preocupació per la imatge externa (més en nenes).
Sumen esforços per aconseguir objectius i fites.
Agraeixen mostres d'afecte.