Els aprenentatges d'aquesta etapa seran la base per a continuar aprenent tota la vida.
QUÈ OFERIM
Oferim una educació integral de l’infant, acadèmica i personal, on ell és el protagonista dels seus aprenentatges.
COM HO FEM
A través d’activitats manipulatives i sensorials que ajuden al i les nostres alumnes a superar els nous reptes als quals s’enfronten dia a dia.
ESCENARIS (ESPAIS) D'APRENENTATGE
ProjectesEl treball per projectes és una metodologia que es basa a oferir canals que puguin ajudar els nens i les nens a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts, i d’aquesta manera també a aprendre a ser crítics. Aquests projectes tenen aplicació en el món real més enllà de l’aula i busquen crear una educació interdisciplinària amb un significat. Aquesta metodologia de treball ajuda a l’alumnat a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir i, el més important, aconsegueixen un aprenentatge significatiu. El mestre guia els infants en la seva descoberta. Estimula els infants i propicia situacions d’aprenentatge que permetin l’alumne/a avançar i enriquir-se. Proporciona els recursos necessaris perquè siguin ells els que construeixin de manera autònoma els seus propis coneixements. |
RaconsEl treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l'aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma. És una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar en tots els espais d'activitat i aprenentatge. A segon cicle es treballen dos cops per setmana on intervenen la mestra tutora i una especialista. Els continguts es distribueixen de la següent manera: A P3 els racons es centren a desenvolupar les habilitats de la motricitat fina… A P4 els racons logicomatemàtics se centren en desenvolupar el pensament lògic dels infants a través d’activitats manipulatives. A P5 Els racons logicomatemàtics són espai on els infants busquen solucions a diferents reptes fent servir material manipulatiu, i els racons de llengua pretenen que els infants descobreixin el món de la lectura i l’escriptura a través de les seves deduccions i treballant la consciència fonològica de manera lúdica.
|
Tallers en petit grup (grups de desdoblament)Avançar cap a una educació inclusiva implica, no només escolaritzar tot l’alumnat, cal posar també a l’abast de tots el poder aconseguir l’èxit educatiu a partir de les possibilitats individuals de cadascú. Per això, comptem amb l’actuació de la mestra de suport i la psicòloga de l’escola per tal d’atendre a tots els infants en petits grups tant en la lectoescriptura com en el raonament matemàtic. Aquesta actuació pot ser amb la presència de les dues mestres a dins de l’aula o en un altre espai de l’escola. |
Inicis i finals del dia: rutines a infantilEl treball dels hàbits i les rutines és fonamental en l’Educació Infantil, perquè ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball. Els hàbits són formes de comportament adquirides per mitjà d’un aprenentatge o de l’experiència. Són les conductes socials necessàries per poder-nos relacionar amb les altres persones dins i fora de l’àmbit escolar. Reforcen l’autoestima i la seguretat personal. No només cal ensenyar-los, sinó fer nosaltres de model i acompanyar-los perquè quedin ben assolits i no suposi cap esforç utilitzar-los diàriament. |
PatisSi ens referim al temps d’esbarjo, cal assenyalar que té una funció de descans, de pausa i de socialització. És una generosa aula d’aprenentatge des de l’àmbit de les ciències, amb la presència de l’hort, un espai de jardineria i experimentació amb diversitat de materials que permetin generar reptes i preguntes. Des de l’àmbit matemàtic es poden treballar aspectes també molt interessants, com ara qüestions relatives a la resolució de problemes i de geometria. No ens oblidem que són, a més, un lloc de trobada entre els alumnes, els docents i també amb les famílies. El pati és un lloc per veure com es relacionen els nostres alumnes, i així podrem animar, motivar aquelles actituds que afavoreixen les bones relacions entre iguals, però també detectar conflictes i cercar la manera adient de resoldre'ls. Els alumnes de P3 i P4 surten dues vegades al pati durant el matí. La primera a les 10:00h on poden prendre un petit esmorzar i a les 11:30h on juguen lliurement i disposen de diferents materials (motos, construccions, nines, cotxets, cuinetes…). Durant aquest temps d’esbarjo surten només P3 i P4 junts. P5 realitza un esbarjo al matí a les 10:45. A la tarda hi ha mitja hora d’esbarjo per a P3, P4 i P5 a les 16:00h. |
Espai musical i de movimentPedagogia musical: Música i movimentAprendre música de manera significativa i divertida, adaptant-se al nivell de tots els infants i entenent la música com un llenguatge universal i inclusiu.
Aula de músicaDiversitat de dinàmiquesPatrons rítmics i tonals Relaxació, silenci i massatges
|
English and psychomotricityMitjançant la psicomotricitat donem oportunitats per al desenvolupament motriu, cognitiu, afectiu i social del nostre alumnat. |
Espai de iogaTreballem la importància de saber parar, d’escoltar el nostre cos i tenir-hi consciència. |
Activitats d’anglèsTreballem l’anglès desde les rutines per tal de donar importància a la part oral, al seu dia a dia i a les seves emocions. Tenint present que el protagonista en tot moment és l’infant. |
SortidesLes sortides a Ed. Infantil solen estar relacionades amb els temes que s’estan treballant a classe i amb el tema del projecte. |
Colònies a P5A cada final de cicle, els i les alumnes tenen el moment més desitjat del curs: les colònies!!! Les colònies escolars són dies de formació extraordinària. En un entorn nou i amb còmplices particulars, els infants hi viuen aprenentatges significatius a través del joc i la convivència. La realització de colònies i sortides escolars s’insereix dins el projecte educatiu del centre i, a part de la seva funció educativa específica, ofereix a tots els infants l’oportunitat de gaudir del dret al lleure. Durant els dies de colònies, els nens i nenes es formen de manera divertida; i, a través de jocs i activitats a l’aire lliure, adquireixen valors i amplien el seu sentit de la responsabilitat i autonomia. |
Espai de les emocionsA l’escola treballem també el vessant emotiu i social dels nens i nenes. Està pensat perquè adquireixin les actituds i habilitats que els han de permetre viure i conviure satisfactòriament amb si mateixos i en societat: Reconèixer i identificar les emocions bàsiques. |
RACÓ D'ORIENTACIÓ
Característiques del nen/a de 3 a 4 anys
El nen/a d’aquesta edat avança considerablement en les adquisicions psicomotrius, en el llenguatge i en la simbolització.
Va adquirint un coneixement més ampli de la realitat.
El llenguatge s’enriqueix, guanyant seguretat en la comunicació.
Encara està molt centrat en si mateix, i cerca la intervenció de l’adult per anar consolidant la pròpia identitat.
La relació amb els altres nens encara té un caire molt egocèntric.
Característiques del nen/a de 4 a 5 anys
Hi ha un avenç considerable en la coordinació motora i perceptiva i en l’orientació espacio-temporal, i una curiositat creixent per tot el que l’envolta.
Mitjançant la imitació i el joc simbòlic progressa en el coneixement de la realitat.
Augmenta la capacitat de comunicació de les pròpies vivències.
Avança en consciència de grup i inicia la relació amb grups reduïts
Característiques del nen/a de 5 a 6 anys
El nen/a d’aquesta edat guanya molt en maduresa i seguretat personal.
Regula i precisa la motricitat fina i defineix la seva lateralitat.
La maduració perceptiva i psicomotora l’ajuda a estructurar l’espai i el temps.
Comprèn qualsevol missatge oral a la vegada que pot expressar-se amb riquesa i precisió lèxica, i ordenant idees i fets.
Augmenta la seva capacitat de centrar l’atenció i de memorització.
Progressa en raonament.
La relació amb els altres nens s’intensifica, el joc es fa més organitzat, i va interessant-se pels desigs dels altres.
Aprèn a discriminar i saber decidir-se per ell mateix.