El nostre col·legi va iniciar el curs passat 2010-2011 el gran repte d’adaptar l’escola a les noves tecnologies aplicades a l’ensenyament. Ho vam fer acollint-nos al projecte eduCAT1x1 (iniciat pel govern tripartit i continuat per l’actual govern sota la denominació d’Educat 2.0) i que “té com a objectiu primer dotar l’alumnat i el professorat amb ordinadors personals i equipar adequadament les aules, tot garantint la seva connectivitat a Internet. D’aquesta manera, es vol facilitar l’ús de llibres de text en format digital i altres materials curriculars informatitzats. D’aquí es deriven altres fites, més enllà dels aspectes tecnològics: innovar els plantejaments didàctics i facilitar els enfocaments competencials, afavorir l’èxit educatiu de l’alumnat, enfortir l’autonomia dels centres i reduir les despeses en educació que encara han de fer les famílies. El Projecte eduCAT1x1 es beneficia d'un finançament compartit entre el Govern de la Generalitat i el Ministeri d'Educació, el qual aporta els fons procedents del programa d'àmbit estatal "Escuela 2.0".”
Última hora
L'amistat cura malalties és el títol del conte finalista del Concurs de podcast: Contes del Món. Aquest conte ha estat presentat per Laia Piquera, Johann Schwarze, Xavier Buisán, Aroa Gil, Sergi Julià i Lineth Huaynoca, alumnes de 3r d'ESO de l’escola Sant Antoni Maria Claret (SAMC).
El conte tracta d’una nena que es diu Indira i viu a Nova Delhi. La seva mare, es va posar malalta i, com que no tenien diners, no podia anar a l’hospital. Més tard, coneix a un amic que li dona una solució: el seu pare és metge i la podia curar.
Anys més tard, el dos nens es van casar i van viure feliços per sempre més.
Fes clic aquí per reproduir el contingut d'aquest podcast
Aquest conte ha estat seleccionat per un jurat per formar part dels 50 contes finalistes. Fins al dia 25 de desembre està oberta la votació online per triar els 24 contes guanyadors, que seran publicats en un llibre. Podeu votar aquest i d'altres contes a: http://www.contesdelmon.org/forms/votacio
Gràcies per la vostra participació.
El 30 d´octubre els alumnes de 2n van fer la seva primera sortida i van visitar la masia de Can julià a Sant Esteve Sesrovires. Allà van fer una espelma de cera natural i un taller amb una tècnica decorativa anomenada Rakú. Aquesta tècnica va ser usada en les antigues civilitzacions japoneses i xineses per decorar gots i tasses de te en certes festes i reunions socials. Aquest taller els va permetre de forma molt fàcil pintar amb esmalt un bol de ceràmica. Seguidament el van introduir al forn i en pocs minuts va arribar fins una temperatura de 1000 graus, aconseguint així la fusió dels esmalts. En aquell moment van obrir el forn i van treure les seves peces de ceràmica amb unes pinces i les van deixar refredar. Va ser molt interesant veure com al refredar-se havien canviat els colors de les seves peces.
A continuació van fer una espelma amb oli de "palma", necessitaven un trosset de fang per col.locar el seu rotllo de paper per fer la funció de motlle, i amb l´ ajuda d´un escuradents van col.locar la metxa de la seva espelma.
A l´acabar els alumnes de 2n A i 2n B van dinar i jugar als entorns naturals de la masia.
Els tutors,
Montse Martínez i Jorge Martorell.
Fem podcast?
Un podcast és un arxiu descarregable d’internet que usualment té una gravació d’àudio, encara que també pot ser de vídeo.
Els alumnes de 3r d’ESO s’han animat a participar al 3r Concurs de podcast: Contes del món. A classe han estat escrivint els seus contes (originals o bé adaptats) sobre diferents cultures del món, els han gravat i n’han fet un total de 10 podcasts que s’han presentat al concurs.
La setmana vinent es publicarà una selecció dels 50 millors dels quals, per votació popular online, se’n triaran 24 per editar-ne un llibre.
Esperem que n’hi hagi algun del SAMC! Ja us anirem informant...
FEM TEATRE! 1r D' ESO A ESCENA
Els alumnes de 1r d'ESO de la matèria optativa de teatre han estat preparant dues obres durant aquest primer trimestre: "We like what we are like" en anglès i "Llar, dolça llar" d'Asun Martí, en català. El passat 2 de desembre vam poder veure el resultat de la seva feina en una representació al saló d'actes de l'escola que va agradar molt al públic assistent.
ANEM A COLLSEROLA!!!
En la nostra primera excursió d'aquest curs els alumnes de 4t de primaria vam anar el 19 d'Octubre al Parc Natural de Collserola. Allà vam poder gaudir de la natura i vam aprendre moltes coses. Que sort poder parlar i veure en viu les plantes que estudiarem al pròxim tema de Medi! Començàvem el dia veient un vídeo del Parc fet per una nena de 8 anys que estima molt aquest parc, allà ens va ensenyar quins animals viuen a Collserola, quines són les plantes autòctones, fins i tot ens va emportar pel recorregut d'una gota d'aigua cap els subterranis de Collserola...
Ja posats en matèria, vam començar a caminar amb la companyia dels monitors que ens explicàvem les curiositats del parc i els seus habitants. Vam fer una activitat per aprendre a identificar els arbres, lianes i arbusts que ens envoltàvem, també podíem identificar les formes de les fulles, si tenien flors, fruits... va ser molt fàcil amb el suport d'una guia! A més, ens va agradar molt calcar les fulles que trobàvem pel terra... Que bé gaudir d'un dia tant interessant i enriquidor a la natura!!!
Luisa Sanz
Tutora 4t A
El passat 23 de novembre els alumnes de 2n d’ESO van realizar una sortida cultural al Barri Gòtic de Barcelona. Aquesta activitat s’inclou dins de l’àrea de Ciències Socials i està relacionada amb un dels temes que s’estudien durant aquest curs: les ciutats medievals. Amb l’ajuda de guies especialitzats van fer un recorregut pels indrets més significatius de la Barcelona de l’Edat Mitjana.Així, d’entre altres van visitar la Catedral, la Plaça del Rei i els seus edificis de govern, el Saló de Cent, la façana medieval de la Generalitat, Santa Maria del Mar i els palaus nobles del carrer Montcada. De cadascun dels llocs visitats van anar aprenent tant les característiques arquitectòniques com la funció a l’època de la seva construcció. Podem dir que al final de la jornada els alumnes tenien una visió més clara sobre com era la vida quotidiana a una ciutat medieval.
Elisa Álvarez