EL MODERNISME, TREBALL DE SÍNTESI DE 3r ESO
Durant una setmana els alumnes de 3r han estat realitzant diferents projectes sobre el món del Modernisme. Per ajudar-los en la seva tasca vam organitzar diferents visites culturals per tal de conèixer els monuments més importants d'aquest estil. Els podeu veure a les fotos de les excursions a la Pedrera o la Sagrada Família. Ara són gairebé uns experts en el tema!!!
Elisa Álvarez
La torre de Babel
Els alumnes de 1r d'ESO de la matèria optativa de teatre han representat en aquest 3r trimestre una adaptació de l'obra d'Adelaida Frías "La torre de Babel". Malgrat alguns nervis previs, podeu comprovar que ho van fer com autèntics professionals i que el públic assistent es va divertir de valent. Els felicitem per la feina feta!!!
Elisa Álvarez i Rosa Mª López
CREANT UN ESPOT DE TV A 3R D'ESO
Prèviament a l’activitat es fa un passe del documental sobre la publicitat realitzada a l’agència de Lluís Bassat on s’expliquen els diferents departaments que integren una agència. Els alumnes, per tant, prenen nota de les tasques que cada departament té assignades dins d’una agència de publicitat.
Seguidament a aquesta sessió més teòrica, els alumnes han d’analitzar de manera individual un spot publicitari que s’estigui emetent durant la setmana, i comprovar qüestions més tècniques. Per aquest anàlisi els alumnes disposen d’una plantilla (tipus taula) per anotar els diferents elements de l’espot.
Després d’aquests coneixements previs, a l’aula i ja organitzats per grups segueixen un guió de treball en el què han de triar quin tipus de producte i de marca volen publicitar.
Aquest spot finalment s’exposa a l’aula.
Taller 2n ESO
Si el mar us atrau, o bé, us escau massa gran i preferiu un riu o un llac, un pantà o... vaja, o un safareig perquè això de l'aigua us espanta... heu de triar un bon vaixell per navegar. Esteu de sort. A 2n d'ESO s'acaba d'inaugurar la Fira del Vaixell i la Navegació Virtual amb gran afluència de visitants... virtuals, és clar.
http://blocs.xtec.cat/totunamica/2012/06/05/avarada-oficial-dels-vaixells-drassanes-samc/
Jocs Florals 2012 (ESO)
El passat 4 de maig vàrem celebrar el setzè certamen de jocs florals a l’ESO. La participació va ser de 43 obres tant en prosa con en vers. Felicitem a tots aquells que han participat en qualsevol de les diferents modalitats, així com a aquells que han ajudat a organitzar i fer possible aquest acte. Enguany hem volgut retre homenatge a dos importants representants de les lletres catalanes: Josep Vicenç Foix i Pere Calders. El primer en celebrar el vint-i-cinquè aniversari de la seva mort, i el segon en celebrar el centenari del seu naixement. Va ser en aquest mateix acte on va tenir lloc per primera vegada la final del concurs de lectura. Esperem que, a partir d’ara, aquest concurs formi també part dels actes de la diada de Sant Jordi igual que ho van començar a fer en el seu dia el concurs del punt de llibre i el del conte científic.
Ofrena Floral 31 de Maig 2012
Estimats pares i mares de l’escola SAMC, aquest 31 de Maig hem fet una ofrena floral a Maria.
Les religioses de la nostra escola celebrem 61 anys de la Fundació de les Missioneres Claretianes que van començar a Vic.
Us hem preparat una petita mostra de la participació dels vostres fills i filles en aquesta festa; des de P3 fins a secundaria, cada un a portat una flor o planta i se la han ofert a la Verge Maria. Després vam fer l’esmorzar solidari, cada alumne a aportat el que ha pogut, i ho va ficar en una gran guardiola. Com ja sabeu aquest diners son per col·laborar amb la Marató per la pobresa de TV3.
En total s’han recollit la quantitat de 590 euros.
Molt agraïts per la vostra participació i gaudiu de les imatges.
Colònies 6è de Primària
Els dies 16, 17 i 18 de maig vam anar a la casa de colònies “Club de tennis Cala Canyelles”, a Lloret de Mar.
Han estat unes colònies excepcionals, no només per les activitats que han sigut genials, sinó també per la convivència entre companys. Els sentiments i emocions que hem viscut són indescriptibles, no les podriem expressar en un text.
Quan vam pujar a l’autocar, tots estàvem molt il·lusionats i a la vegada neguitosos per començar de seguida les activitats.