Imprimeix

ltima hora

L'amistat cura malalties s el ttol del conte finalista del Concurs de podcast: Contes del Mn. Aquest conte ha estat presentat perLaia Piquera, Johann Schwarze, Xavier Buisn, Aroa Gil, Sergi Juli i Lineth Huaynoca, alumnes de 3r d'ESO de lescola Sant Antoni Maria Claret (SAMC).

El conte tracta duna nena que es diu Indira i viu a Nova Delhi. La seva mare, es va posar malalta i, com que no tenien diners, no podia anar a lhospital. Ms tard, coneix a un amic que li dona una soluci: el seu pare s metge i la podia curar.
Anys ms tard, el dos nens es van casar i van viure felios per sempre ms.

Fes clic aqu per reproduir el contingut d'aquest podcast

Aquest conte ha estat seleccionat per un jurat per formar part dels 50 contes finalistes. Fins al dia 25 de desembre est oberta la votaci online per triar els 24 contes guanyadors, que seran publicats en un llibre.Podeu votar aquest i d'altres contes a:http://www.contesdelmon.org/forms/votacio

Grcies per la vostra participaci.

Imprimeix

El 27 de gener els alumnes de la matria optativa de llat de 4t d'ESO han visitat el Museu Arqueolgic de Barcelona per realitzar un taller anomenat "Algunes pedres parlen llat". Ha estat una manera didctica, divertida i participativa dintroduir-los en el mn de lepigrafia llatina, reforant la idea de la importncia i necessitat de conservar el nostre patrimoni.

Grcies a les inscripcions en llat trobades a diferents peces dpoca romana, actualment tenim molta informaci sobre la societat romana, la seva organitzaci, les creences i supersticions... Aix com dalguns membres importants de l'poca romana.Per saber ms sobre aquests peces, i com els investigadors treballen, quina informaci nextreien i com ho fan, els nostres alumnes, en una combinaci de visita i taller s'han aproximat i conegut una mica ms la societat romana i el seu funcionament, sense oblidar la prctica del llat.

Sens dubte, una immersi en la civilitzaci romana, un dels pilars de la nostra cultura.

ELISA LVAREZ

Imprimeix

En lexcursi al Cosmocaixa que vam realitzar el dia 21 de desembre, per realitzar el Taller de Reaccions Qumiques, vam veure experiments, i vam poder experimentar amb ells. Grcies a aix vam consolidar les teories i laprenentatge que tenem, anterior a lexcursi, i tamb vam aprendre nous conceptes del mn de la qumica.

Primer de tot la monitora ens va ensenyar els estris i utensilis que utilitzarem per fer tots els experiments. Tamb les substncies amb les que treballarem i algunes altres parts daquell laboratori.

La primera prova va consistir en diferenciar substncies pures i mescles, i ens va explicar que dins de les substncies pures trobvem els elements i els compostos. Per demostrar-ho va utilitzar substncies com sorra, aigua, alcohol, vi Tamb va utilitzar aquestes substncies per advertir-nos que en un laboratori sempre sha de mirar letiqueta que duu la substncia i si no en duu una, que mai lolorem de molt a prop, perqu podria ser corrosiva o txica.

A partir daquesta introducci prvia vam fer un seguit dexperiments, dels quals noms anomenarem els ms importants i els que ms ens van agradar.

Un dels que ms em va cridar latenci, va ser lexperiment de la pasta de dents per a elefants. En aquest experiment, vam barrejar iodur de potassi, perxid dhidrogen, aigua destillada i sab. Vam barrejar en un recipient aigua oxigenada i sab, i a part vam preparar una dissoluci de iodur de potassi amb una mnimaquantitat d'aigua destillada. Vam barrejar-ho tot i va comenar a sortir escuma en grans quantitats. Es tractava d'una reacci exotrmica, s a dir que desprenia calor.

Tamb vam fer experiments com el de loxidaci dun petit arbre de coure, en el que larbre que prviament no estava rovellat va acabar oxidat i recobert de plata.

La segent prova que ens va semblar interessant i ens va cridar latenci va ser la reacci de loxigen ambl'hidrogen, en la que en accionar lencenedor va sortir una mena despurna que va xocar contra la superfcie del terra, i va provocar un soroll, desprs l'espurna va sortir en una altra direcci.

En la meva opini lexcursi va ser molt interessant per diversos motius. Per una banda, em va semblar molt entretinguda perqu vaig posar en prctica tots els coneixements que sabia grcies a experiments i em van quedar molt ms clars, ja que moltes vegades una imatge val ms que mil paraules. Daltra banda perqu vaig aprendre coses noves, amb nous experiments que em van semblar molt divertits. A ms a ms tu podiesexperimentar, provar i sortir a fer experiments, aix tamb va fer que l'excursi fos agradable, entretinguda i amena.

F&Q

Imprimeix

Com ja heu vist a les fotos, l'altre dia vem fer la presentaci de les acrobcies de 2n d'ESO. Aquesta s una activitat que ja fa molts anys que fem a l'rea d'Educaci Fsica i consisteix en un treball en grup de 7-8 alumnes en el que es creen figures humanes i es presenten enllaades amb un suport musical.

s una activitat cooperativa, en la que la participaci i implicaci de tots els components del grup s fonamental. Voldria destacar el grau de concentraci dels alumnes alhora de realitzar les figures, la presncia dels alumnes de 1r i 6 de primria augmenta el nivell d'alerta i la tensi i aix fa que les figures surtin molt millor que en els assajos.

Us deixo les imatges, espero que sigui un bon record.

Moltes felicitats.

Dani. Professor d'Educaci Fsica

Imprimeix

El nostre collegi va iniciar el curs passat 2010-2011 el gran repte dadaptar lescola a les noves tecnologies aplicades a lensenyament. Ho vam fer acollint-nos al projecte eduCAT1x1 (iniciat pel govern tripartit i continuat per lactual govern sota la denominaci dEducat 2.0) i que t com a objectiu primer dotar lalumnat i el professorat amb ordinadors personals i equipar adequadament les aules, tot garantint la seva connectivitat a Internet. Daquesta manera, es vol facilitar ls de llibres de text en format digital i altres materials curriculars informatitzats. Daqu es deriven altres fites, ms enll dels aspectes tecnolgics: innovar els plantejaments didctics i facilitar els enfocaments competencials, afavorir lxit educatiu de lalumnat, enfortir lautonomia dels centres i reduir les despeses en educaci que encara han de fer les famlies. El Projecte eduCAT1x1 es beneficia d'un finanament compartit entre el Govern de la Generalitat i el Ministeri d'Educaci, el qual aporta els fons procedents del programa d'mbit estatal "Escuela 2.0".

Llegiu-ne més: UNA APOSTA PEL MN DIGITAL

Imprimeix

El passat 23 de novembre els alumnes de 2n dESO van realizar una sortida cultural al Barri Gticde Barcelona. Aquesta activitat sinclou dins de lrea de Cincies Socials i est relacionada amb un dels temes que sestudien durant aquest curs: les ciutats medievals. Amb lajuda de guies especialitzats van fer un recorregut pels indrets ms significatius de la Barcelona de lEdat Mitjana.Aix, dentre altres van visitar la Catedral, la Plaa del Rei i els seus edificis de govern, el Sal de Cent, la faana medieval de la Generalitat, Santa Maria del Mar i els palaus nobles del carrer Montcada. De cadascun dels llocs visitats van anar aprenent tant les caracterstiques arquitectniques com la funci a lpoca de la seva construcci. Podem dir que al final de la jornada els alumnes tenien una visi ms clara sobre com era la vida quotidiana a una ciutat medieval.

Elisa lvarez

Llegiu-ne més: SORTIDA AL BARRI GTIC