Colònies de Banyoles 2n ESO

Imprimeix

Aquest any els alumnes de 2n d'ESO hem canviat d'aires. Fins ara, havíem fet via cap el sud, delta de l'Ebre, Montblanc, Poblet... Benvinguts al Nord!!

És a dir, cap a terres gironines. Ep! No parlen tan estrany com a la pel·lícula, de debò.

Hem fet un recull fotogràfic del bo i millor de cada casa, o sia, de cada classe vull dir. Si els/les veieu més macos/ques i bufons/es és per la tasca ingent dels professionals que escriuen aquestes línies amb el PhotoShop... bé, alguns/es no els hi cal cap retoc, senzillament no han volgut aparèixer i s'han retirat discretament de l'objectiu.

Aquest àlbum virtual de fotos comprèn el recorregut per Besalú, menció especial del seu barri jueu i les seves cadires multiposicionals, és a dir, per seure's a la paret quan t'atipis de grimpar muralles, per seure's a 2 m d'alçada si vols fer parapent, per seure's de biaix si no veus res clar... Bé la canalla que expliqui, que expliqui...

També hi ha un reportatge extens de les activitats a la casa de colònies i les seves instal·lacions. El passeig i descoberta de l'estany; el piragüisme (altrament dit submarinisme, especialitat desenvolupada per alumnes del SAMC amb primícia mundial); esports i jocs diversos sense àrbitre ni hooligans; viatge al fons de la Terra (allò d'en Jules Verne era d'aficionats vista la nostra grandiosa odisea per les entranyes de les Estunes); posada a punt de les habitacions de l'hotel cinc estrelles amb arrossegament de maletes, motxilles i necessers inclosos; nit de profund contrast davant el partit Chelsea-Barça (alguns culés van rebre assistència psicològica de l'equip mèdic de Banyoles... amb les retallades, es van acontentar amb un copet a l'esquena); i la discotequera sessió del dijous després de sopar que no sabem si va ajudar a pair-lo...

En fi, passeu una bona estona veient la classe en estat natural, sense conservants ni additius, ni espessants ni colorants, ni pares ni mares, ni cap d'estudis ni prof... ui, sí, profes, sí... bé, ja no és tan bucòlic. Algun defecte havíen de tenir les colònies, veritat?

Equip Tutores/r 2n ESO

 

Fem podcast?

Imprimeix

Un podcast és un arxiu descarregable d’internet que usualment té una gravació d’àudio,  encara  que també pot ser de vídeo.

Els alumnes de 3r d’ESO s’han animat a participar al 3r Concurs de podcast: Contes del món. A classe han estat escrivint els seus contes (originals o bé adaptats) sobre diferents cultures del món, els han gravat i n’han fet un total de 10 podcasts que s’han presentat al concurs.

La setmana vinent es publicarà una selecció dels 50 millors dels quals, per votació popular online, se’n triaran 24 per editar-ne un llibre.

Esperem que n’hi hagi algun del SAMC! Ja us anirem informant...

Llegiu-ne més: Fem podcast?

FEM TEATRE! 1r D' ESO A ESCENA

Imprimeix

Els alumnes de 1r d'ESO de la matèria optativa de teatre han estat preparant dues obres durant aquest primer trimestre: "We like what we are like" en anglès i "Llar, dolça llar" d'Asun Martí, en català. El passat 2 de desembre vam poder veure el resultat de la seva feina en una representació al saló d'actes de l'escola que va agradar molt al públic assistent.

Llegiu-ne més: FEM TEATRE! 1r D' ESO A ESCENA

Concurs de podcast: Contes del Món

Imprimeix

Última hora

L'amistat cura malalties és el títol del conte finalista del Concurs de podcast: Contes del Món. Aquest conte ha estat presentat per Laia Piquera, Johann Schwarze, Xavier Buisán, Aroa Gil, Sergi Julià i Lineth Huaynoca, alumnes de 3r d'ESO de l’escola Sant Antoni Maria Claret (SAMC).

El conte tracta d’una nena que es diu Indira i viu a Nova Delhi. La seva mare, es va posar malalta i, com que no tenien diners, no podia anar a l’hospital. Més tard, coneix a un amic que li dona una solució: el seu pare és metge i la podia curar.
Anys més tard, el dos nens es van casar i van viure feliços per sempre més.

Fes clic aquí per reproduir el contingut d'aquest podcast

Aquest conte ha estat seleccionat per un jurat per formar part dels 50 contes finalistes. Fins al dia 25 de desembre està oberta la votació online per triar els 24 contes guanyadors, que seran publicats en un llibre. Podeu votar aquest i d'altres contes a: http://www.contesdelmon.org/forms/votacio

Gràcies per la vostra participació.

ALGUNES PEDRES PARLEN LLATÍ

Imprimeix

El 27 de gener els alumnes de la matèria optativa de llatí de 4t d'ESO han visitat el Museu Arqueològic de Barcelona per realitzar un taller anomenat "Algunes pedres parlen llatí". Ha estat una manera didàctica, divertida i participativa d’introduir-los en el món de l’epigrafia llatina, reforçant la idea de la importància i necessitat de conservar el nostre patrimoni.

Gràcies a les inscripcions en llatí trobades a diferents peces d’època romana, actualment tenim molta informació sobre la societat romana, la seva organització, les creences i supersticions... Així com d’alguns membres importants de l'època romana. Per saber més sobre aquests peces, i com els investigadors treballen, quina informació n’extreien i com ho fan, els nostres alumnes, en una combinació de visita i taller s'han aproximat i conegut una mica més la societat romana i el seu funcionament, sense oblidar la pràctica del llatí.

Sens dubte, una immersió en la civilització romana, un dels pilars de la nostra cultura.

 

ELISA ÁLVAREZ

 

TALLER DE REACCIONS QUÍMIQUES AL COSMOCAIXA

Imprimeix

En l’excursió al Cosmocaixa que vam realitzar el dia 21 de desembre, per realitzar el Taller de Reaccions Químiques, vam veure experiments, i vam poder experimentar amb ells.  Gràcies a això vam consolidar les teories i l’aprenentatge que teníem, anterior a l’excursió, i també vam aprendre nous conceptes del món de la química.

Primer de tot la monitora ens va ensenyar els estris i utensilis que utilitzaríem per fer tots els experiments. També les substàncies amb les que treballaríem i algunes altres parts d’aquell laboratori.

La primera prova va consistir en diferenciar substàncies pures i mescles, i ens va explicar que dins de les substàncies pures trobàvem els elements i els compostos. Per demostrar-ho va utilitzar substàncies com sorra, aigua, alcohol, vi… També va utilitzar aquestes substàncies per advertir-nos que en un laboratori sempre s’ha de mirar l’etiqueta que duu la substància i si no en duu una, que mai l’olorem de molt a prop, perquè podria ser corrosiva o tòxica.

A partir d’aquesta introducció prèvia vam fer un seguit d’experiments,  dels quals només anomenarem els més importants i els que més ens van agradar.

Un dels que més em va cridar l’atenció, va ser l’experiment de la pasta de dents per a elefants. En aquest experiment,  vam barrejar iodur de potassi, peròxid d’hidrogen, aigua destil·lada i sabó. Vam barrejar en un recipient aigua oxigenada i sabó, i a part vam preparar una dissolució de iodur de potassi amb una mínima quantitat d'aigua destil·lada. Vam barrejar-ho tot i va començar a sortir escuma en grans quantitats. Es tractava d'una reacció exotèrmica, és a dir que desprenia calor.

També vam fer experiments com el de l’oxidació d’un petit arbre de coure, en el que l’arbre que prèviament no estava rovellat va acabar oxidat i recobert de plata.

La següent prova que ens va semblar interessant i ens va cridar l’atenció  va ser la reacció de l’oxigen amb l'hidrogen, en la que en accionar l’encenedor va sortir una mena d’espurna que va xocar contra la superfície del terra, i va provocar un soroll, després l'espurna va sortir en una altra direcció.

En la meva opinió l’excursió va ser molt interessant per diversos motius. Per una banda, em va semblar molt entretinguda perquè vaig posar en pràctica tots els coneixements que sabia gràcies a experiments i em van quedar molt més clars, ja que moltes vegades una imatge val més que mil paraules. D’altra banda perquè vaig aprendre coses noves, amb nous experiments que em van semblar molt divertits. A més a més tu podies experimentar, provar i sortir a fer experiments, això també va fer que l'excursió fos agradable, entretinguda i amena.

F&Q

Acrobàcies 2n ESO

Imprimeix

Com ja heu vist a les fotos, l'altre dia vem fer la presentació de les acrobàcies de 2n d'ESO. Aquesta és una activitat que ja fa molts anys que fem a l'Àrea d'Educació Física i consisteix en un treball en grup de 7-8 alumnes en el que es creen figures humanes i es presenten enllaçades amb un suport musical.

És una activitat cooperativa, en la que la participació i implicació de tots els components del grup és fonamental. Voldria destacar el grau de concentració dels alumnes alhora de realitzar les figures, la presència dels alumnes de 1r i 6è de primària augmenta el nivell d'alerta i la tensió i aixó fa que les figures surtin molt millor que en els assajos.

Us deixo les imatges, espero que sigui un bon record.

Moltes felicitats.

Dani. Professor d'Educació Física

 

UNA APOSTA PEL MÓN DIGITAL

Imprimeix

El nostre col·legi va iniciar el curs passat 2010-2011 el gran repte d’adaptar l’escola a les noves tecnologies aplicades a l’ensenyament. Ho vam fer acollint-nos al projecte eduCAT1x1 (iniciat pel govern tripartit i continuat per l’actual govern sota la denominació d’Educat 2.0) i que “té com a objectiu primer dotar l’alumnat i el professorat amb ordinadors personals i equipar adequadament les aules, tot garantint la seva connectivitat a Internet. D’aquesta manera, es vol facilitar l’ús de llibres de text en format digital i altres materials curriculars informatitzats. D’aquí es deriven altres fites, més enllà dels aspectes tecnològics: innovar els plantejaments didàctics i facilitar els enfocaments competencials, afavorir l’èxit educatiu de l’alumnat, enfortir l’autonomia dels centres i reduir les despeses en educació que encara han de fer les famílies. El Projecte eduCAT1x1 es beneficia d'un finançament compartit entre el Govern de la Generalitat i el Ministeri d'Educació, el qual aporta els fons procedents del programa d'àmbit estatal "Escuela 2.0".”

Llegiu-ne més: UNA APOSTA PEL MÓN DIGITAL

Més articles...

  1. SORTIDA AL BARRI GÒTIC