Concurs de podcast: Contes del Món

Imprimeix

Última hora

L'amistat cura malalties és el títol del conte finalista del Concurs de podcast: Contes del Món. Aquest conte ha estat presentat per Laia Piquera, Johann Schwarze, Xavier Buisán, Aroa Gil, Sergi Julià i Lineth Huaynoca, alumnes de 3r d'ESO de l’escola Sant Antoni Maria Claret (SAMC).

El conte tracta d’una nena que es diu Indira i viu a Nova Delhi. La seva mare, es va posar malalta i, com que no tenien diners, no podia anar a l’hospital. Més tard, coneix a un amic que li dona una solució: el seu pare és metge i la podia curar.
Anys més tard, el dos nens es van casar i van viure feliços per sempre més.

Fes clic aquí per reproduir el contingut d'aquest podcast

Aquest conte ha estat seleccionat per un jurat per formar part dels 50 contes finalistes. Fins al dia 25 de desembre està oberta la votació online per triar els 24 contes guanyadors, que seran publicats en un llibre. Podeu votar aquest i d'altres contes a: http://www.contesdelmon.org/forms/votacio

Gràcies per la vostra participació.

ALGUNES PEDRES PARLEN LLATÍ

Imprimeix

El 27 de gener els alumnes de la matèria optativa de llatí de 4t d'ESO han visitat el Museu Arqueològic de Barcelona per realitzar un taller anomenat "Algunes pedres parlen llatí". Ha estat una manera didàctica, divertida i participativa d’introduir-los en el món de l’epigrafia llatina, reforçant la idea de la importància i necessitat de conservar el nostre patrimoni.

Gràcies a les inscripcions en llatí trobades a diferents peces d’època romana, actualment tenim molta informació sobre la societat romana, la seva organització, les creences i supersticions... Així com d’alguns membres importants de l'època romana. Per saber més sobre aquests peces, i com els investigadors treballen, quina informació n’extreien i com ho fan, els nostres alumnes, en una combinació de visita i taller s'han aproximat i conegut una mica més la societat romana i el seu funcionament, sense oblidar la pràctica del llatí.

Sens dubte, una immersió en la civilització romana, un dels pilars de la nostra cultura.

 

ELISA ÁLVAREZ

 

TALLER DE REACCIONS QUÍMIQUES AL COSMOCAIXA

Imprimeix

En l’excursió al Cosmocaixa que vam realitzar el dia 21 de desembre, per realitzar el Taller de Reaccions Químiques, vam veure experiments, i vam poder experimentar amb ells.  Gràcies a això vam consolidar les teories i l’aprenentatge que teníem, anterior a l’excursió, i també vam aprendre nous conceptes del món de la química.

Primer de tot la monitora ens va ensenyar els estris i utensilis que utilitzaríem per fer tots els experiments. També les substàncies amb les que treballaríem i algunes altres parts d’aquell laboratori.

La primera prova va consistir en diferenciar substàncies pures i mescles, i ens va explicar que dins de les substàncies pures trobàvem els elements i els compostos. Per demostrar-ho va utilitzar substàncies com sorra, aigua, alcohol, vi… També va utilitzar aquestes substàncies per advertir-nos que en un laboratori sempre s’ha de mirar l’etiqueta que duu la substància i si no en duu una, que mai l’olorem de molt a prop, perquè podria ser corrosiva o tòxica.

A partir d’aquesta introducció prèvia vam fer un seguit d’experiments,  dels quals només anomenarem els més importants i els que més ens van agradar.

Un dels que més em va cridar l’atenció, va ser l’experiment de la pasta de dents per a elefants. En aquest experiment,  vam barrejar iodur de potassi, peròxid d’hidrogen, aigua destil·lada i sabó. Vam barrejar en un recipient aigua oxigenada i sabó, i a part vam preparar una dissolució de iodur de potassi amb una mínima quantitat d'aigua destil·lada. Vam barrejar-ho tot i va començar a sortir escuma en grans quantitats. Es tractava d'una reacció exotèrmica, és a dir que desprenia calor.

També vam fer experiments com el de l’oxidació d’un petit arbre de coure, en el que l’arbre que prèviament no estava rovellat va acabar oxidat i recobert de plata.

La següent prova que ens va semblar interessant i ens va cridar l’atenció  va ser la reacció de l’oxigen amb l'hidrogen, en la que en accionar l’encenedor va sortir una mena d’espurna que va xocar contra la superfície del terra, i va provocar un soroll, després l'espurna va sortir en una altra direcció.

En la meva opinió l’excursió va ser molt interessant per diversos motius. Per una banda, em va semblar molt entretinguda perquè vaig posar en pràctica tots els coneixements que sabia gràcies a experiments i em van quedar molt més clars, ja que moltes vegades una imatge val més que mil paraules. D’altra banda perquè vaig aprendre coses noves, amb nous experiments que em van semblar molt divertits. A més a més tu podies experimentar, provar i sortir a fer experiments, això també va fer que l'excursió fos agradable, entretinguda i amena.

F&Q

Acrobàcies 2n ESO

Imprimeix

Com ja heu vist a les fotos, l'altre dia vem fer la presentació de les acrobàcies de 2n d'ESO. Aquesta és una activitat que ja fa molts anys que fem a l'Àrea d'Educació Física i consisteix en un treball en grup de 7-8 alumnes en el que es creen figures humanes i es presenten enllaçades amb un suport musical.

És una activitat cooperativa, en la que la participació i implicació de tots els components del grup és fonamental. Voldria destacar el grau de concentració dels alumnes alhora de realitzar les figures, la presència dels alumnes de 1r i 6è de primària augmenta el nivell d'alerta i la tensió i aixó fa que les figures surtin molt millor que en els assajos.

Us deixo les imatges, espero que sigui un bon record.

Moltes felicitats.

Dani. Professor d'Educació Física

 

UNA APOSTA PEL MÓN DIGITAL

Imprimeix

El nostre col·legi va iniciar el curs passat 2010-2011 el gran repte d’adaptar l’escola a les noves tecnologies aplicades a l’ensenyament. Ho vam fer acollint-nos al projecte eduCAT1x1 (iniciat pel govern tripartit i continuat per l’actual govern sota la denominació d’Educat 2.0) i que “té com a objectiu primer dotar l’alumnat i el professorat amb ordinadors personals i equipar adequadament les aules, tot garantint la seva connectivitat a Internet. D’aquesta manera, es vol facilitar l’ús de llibres de text en format digital i altres materials curriculars informatitzats. D’aquí es deriven altres fites, més enllà dels aspectes tecnològics: innovar els plantejaments didàctics i facilitar els enfocaments competencials, afavorir l’èxit educatiu de l’alumnat, enfortir l’autonomia dels centres i reduir les despeses en educació que encara han de fer les famílies. El Projecte eduCAT1x1 es beneficia d'un finançament compartit entre el Govern de la Generalitat i el Ministeri d'Educació, el qual aporta els fons procedents del programa d'àmbit estatal "Escuela 2.0".”

Llegiu-ne més: UNA APOSTA PEL MÓN DIGITAL

SORTIDA AL BARRI GÒTIC

Imprimeix

El passat 23 de novembre els alumnes de 2n d’ESO van realizar una sortida cultural al Barri Gòtic de Barcelona. Aquesta activitat s’inclou dins de l’àrea de Ciències Socials i està relacionada amb un dels temes que s’estudien durant aquest curs: les ciutats medievals.  Amb l’ajuda de guies especialitzats van fer un recorregut pels indrets més significatius de la Barcelona de l’Edat Mitjana.Així, d’entre altres van visitar la Catedral, la Plaça del Rei i els seus edificis de govern, el Saló de Cent, la façana medieval de la Generalitat, Santa Maria del Mar i els palaus nobles del carrer Montcada.  De cadascun dels llocs visitats van anar aprenent tant les característiques arquitectòniques com la funció a l’època de la seva construcció. Podem dir que al final de la jornada els alumnes tenien una visió més clara sobre com era la vida quotidiana a una ciutat medieval. 

Elisa Álvarez

Llegiu-ne més: SORTIDA AL BARRI GÒTIC