Ambients a Ed. Infantil

Imprimeix

Els ambients sn espais educatius on el protagonista s linfant i lentorn. A lescola fem agrupacions de 10 nens I nenes deducaci infantil de diferents edats ( 3,4 i5 anys), organitzats en sessions duna hora I mitja dues tardes a la setmana. Els ambients proporcionen un espai diferents de laula de cada dia, unes agrupacions de companys de diferents edats I de grup-classe, un ambient relaxat. Permet conixer de forma individual a cada nen I veure com construeix el pensament.
Sofereixen diferents espais amb materials no estructurats per respondre a la necessitat que tenen els infants dexplorar de descobrir per ells mateixos.
Els nens observen com es comporten els materials I objectes en lespai quan els manipulen I els relacionen.
Es basa en que ladult no dirigeix lactivitat si no que proposa I observa que li suggereixi a cada alumne.
Sn situacions on linfant es troba davant de les seves possibilitats s una ocasi per desenvolupar la seva autonomia, la seva iniciativa, la seva creativitat, la possibilitat de crear amb altres nens de diferents edats I relacionar-se entre ells.
Les diferents propostes daquest trimestre van de les matemtiques a la fsica. La base s la creativitat I el treball creatiu no dirigit. Tots els nens I nenes deducaci Infantil passen pels diferents ambients durant el trimestre. Les activitats canvien cada trimestre.
En la tria de material es te en compte la diversitat de materials i dobjectes per fomentar el desenvolupament sensorial, les relacions lgiques, matemtiques, simbliques, esttiques,