Benvinguda famílies CI 17 18

The Mediterranean Restaurant Project

Llegiu-ne més: The Mediterranean Restaurant Project

Sortida de 5è al MNAC

El passat 9 de juny les dues classes de 5è vam anar d’excursió per a veure l’escultura “Dona i ocell” de Joan Miró i per a visitar el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el MNAC.

Primer vam poder observar l’escultura “Dona i ocell” i escoltar l’explicació que ens van fer sobre ella. Després vam pujar caminant per a visitar el museu. En primer lloc vam visitar lliurement les sales del romànic i del modernisme. Després vam fer una visita guiada per conèixer millor algunes obres modernistes que havíem treballat a classe: “La siesta” de Martí Alsina , “El dinar de l’obrer” de Francesc Sardà, alguns mobles dissenyats per Gaudí, la “Ballarina” de Gargallo...

Ens va agradar molt i ens vam adonar que l’art ens envolta i forma part de la nostra vida.

A l’acabar la visita vam anar a un parc a dinar, vam jugar una estona i vam tornar cap a l’escola.

PARC ARQUEOLÒGIC DE GAVÀ 2017

Imprimeix

Dimecres dia 31 de maig, els alumnes de 5è, acompanyats dels nostres professors, hem visitat el Parc Arqueològic de Gavà i una reproducció de les mines prehistòriques. Ens van guiar uns monitors molt simpàtics i ens van dir que el Parc Arqueològic estava basat en unes mines que es van fer en el neolític, que és la segona etapa de la prehistòria, aquella que va començar amb l’invent de l’agricultura i la ramaderia fa ara 11.000 anys. El primer que vam fer és ajupir-nos en un racó i allà ens van fer preguntes sobre coneixements previs. Després vam veure un vídeo que parlava sobre el mineral que para ells era molt important, “ la variscita “ que utilitzaven per a fer-se joies intercanviar-lo per aliment, material de construcció... A continuació, ens van ensenyar unes eines i deixalles que van trobar a la mina. Tot plegat va ser molt interessant. Després vam veure en unes casetes uns vídeos sobre el neolític, com per exemple: els seus costums, les seva manera de conviure, les seves creences... Seguidament, vam anar a una sala a fer tallers com un collaret o polsera que vam fer polint una pedra i foradant-la amb una eina anomenada “ ballarina ”. Ens van donar uns maletins que contenien eines, ossos i altres objectes i amb ells havíem de fer una explicació de què significaven. Finalment, ens van posar un casc i vam entrar a una reproducció de les mines i allà ens van ensenyar com il·luminaven la cova, quina era la manera de picar, què feien en les mines abandonades... Quan vam sortir d’allà vam anar a dinar a un parc on vam disposar d’una estona per jugar amb els companys i amics. Va ser una jornada meravellosa i vam aprendre molts aspectes nous de la vida al neolític. Àlex Collado i Guillermo Jiménez (Cronistes)